Budżet domowy

Opiekunka osób starszych podczas wykonywania zlecenia jest odpowiedzialna przede wszystkim za opiekę nad seniorem, ale trzeba pamiętać, iż nie jest to jedyny obowiązek. Zazwyczaj to na barkach opiekunki spoczywa zadanie zaopatrzenia gospodarstwa domowego, przede wszystkim w produkty pierwszej potrzeby. Wiąże się z tym kwestia tak zwanego budżetu domowego (Haushaltsgeld). W tym artykule przeczytasz kilka przydatnych wskazówek jak prowadzić taki budżet.

Co to jest budżet domowy?

Budżet domowy jest to odpowiednia kwota pieniędzy, którą dostarcza senior bądź rodzina seniora, zazwyczaj raz w tygodniu. Pozwala ona na zaspokojenie niezbędnych potrzeb życiowych, takich jak jedzenie i picie, środki higieniczne czy leki z apteki. Kwestia ta jest niezwykle istotna, świadczy o tym chociażby fakt, iż jest to jedno z najczęściej pojawiających się pytań opiekunek chcących podjąć dane zlecenie.

Jakie zadania wiążą się z budżetem domowym?

Opiekunka z zasady nie jest zobowiązana do wykonywania opłat związanych z czynszem czy rachunkami. Do jej zadań należy przede wszystkim bieżące robienie zakupów, głównie pierwszej potrzeby. To rodzina bądź senior muszą dostarczyć pieniądze, niezbędne do utrzymania seniora  i opiekunki. Trzeba przy tym zaznaczyć, iż rodzina jest zobligowana tylko do zapewnienia godnego utrzymania opiekunki, nic ponadto, a zatem nie musi finansować wszystkich produktów opiekunki.

Jak dobrze rozliczyć się z pobranych pieniędzy?

Przede wszystkim trzeba sobie uświadomić, iż pieniądze nie należą do opiekunki. Warto zatem po każdym zakupie zachować paragon, który potwierdza wydaną kwotę. Dobrym rozwiązaniem jest także założenie i prowadzenie zeszytu wydatków, do którego można dołączać wszelkie paragony.

Odpowiedni budżet, czyli ile?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jest to kwestia mocno indywidualna i zależy od potrzeb i możliwości finansowych seniora. Jeżeli twierdzisz, iż przeznaczony budżet jest niewystarczający, powinna w pierwszej kolejności porozmawiać o tym z rodziną. Dobrym argumentem będzie przedstawienie prowadzonego zeszytu wraz z paragonami.

Gdy i to okaże się bezskuteczne, opiekunka powinna skontaktować się ze swoją firmą.

 

Firma MedVital24 jest jedną z nielicznych firm, która zapewnia stały kontakt z opiekunkami. Z chęcią pomożemy w rozmowie z rodziną w sprawi budżetu domowego, ale także i rozwiążemy wiele innych problemów. Jeżeli jesteś zainteresowana podjęciem zlecenia, zajrzyj w aktualne oferty zleceń lub zadzwoń do któregoś z naszych koordynatorów.

 

Wstecz
Facebook